סיכומם של שבועיים: "צה"ל במירוץ כנגד הזמן ומבקש לשמור על אורך רוח"

    קובי פינקלר No Comments on סיכומם של שבועיים: "צה"ל במירוץ כנגד הזמן ומבקש לשמור על אורך רוח"
    17:47
    24.05.24
    אבי יעקב No Comments on מופע צביעות והתחסדות: בהאג הורו להפסיק להילחם ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבועיים לאחר חטיפת הנערים בגוש עציון, החיפושים אמנם נמשכים במלא הקצב, אך דווקא הרמטכ"ל בני גנץ מתחיל להוריד בהדרגה את רף הציפיות הציבורי "ככל שחולף הזמן, החשש לחייהם של החטופים גובר", אומר שלשום ראש המטה הכללי גנץ.

    גם בשעה זו , שבועיים אחרי, ממשיכים כוחות גדולים של צה"ל, בסיוע השב"כ ומשטרת ישראל, לפעול בגזרת צפון מערב חברון וכך יעשה גם בימים הבאים לאור המידע המודיעיני.

    אמש, חשף שירות הביטחון הכללי כי החמאס הוא העומד מאחורי חטיפתם של הנערים.

    שני המחבלים המרכזיים המעורבים בחטיפה, הם מרואן קואסמה ועאמר אבו עישה – מחבלי חמאס מחברון, אשר הפכו למבוקשים מיד עם ביצוע פיגוע החטיפה. מאז מתנהל מצוד נרחב של שב"כ וצה"ל ללכידת המבוקשים, בראש ובראשונה על מנת לאתר את מקום הימצאם של הנערים החטופים.

    הנחת העבודה של הצבא היא ששלושת הנערים החטופים, אייל יפרח, גיל-עד שער ויונתן פרנקל בחיים ולכן בצבא מבקשים כל העת לשמור על אורך רוח לאומי איתן וחזק.

    ביום חמישי, בדיוק לפני שבועיים, אור לט"ז סיון המתינו שלושה נערים לטרמפ בצומת אלון שבות. שניים, גיל עד ויונתן הגיעו מהישיבה הקרובה בכפר עציון, ישיבת מקור חיים , השלישי, אייל הגיע משבי חברון.

    מכאן מתחיל הנעלם. כמה דקות אחרי השעה עשר בלילה התקבלה שיחה במוקד 100 של המשטרה ובה דיווח אחד הנערים כי נחטפו.

    איש לא ייחס לכך חשיבות ורק בארבע בבוקר, החלו בצבא להבין כי יש משהו באויר, בשש בבוקר נפתח חפ"ק של השב"כ, אז גם נודע דבר החטיפה לאלוף הפיקוד ניצן אלון ורק בשמונה בבוקר נודע הדבר לסגן הרמטכ"ל.

    מאז, הכל עובד בגדול.

    מתחילת המבצע נסרקו 2000 אתרים גם בשטח הבנוי וגם בשטח הפתוח ונעצרו למעלה מארבע מאות פעילי חמאס בכל הדרגים, בתוכם 58 ממשוררי עסקת גלעד שליט שהיו חתומים על אי חזרה לטרור ועל תנאי שחרור שחלקם הגדול לא עמד בהם.

    להערכתו של קצין בכיר "נתחיל לראות מסוף השבוע את פירות המבצע כשמשוחררי עיסקת שליט יתייצבו בפני ועדת השחרור ויבינו שהם חוזרים לכלא לעוד עשרות שנים. בחמאס לא חשבו שכך יהיו פני הדברים ובודאי שזה ישנה את התמונה".

    ובעוד לוחמי צה"ל באזור חברון ממשיכים בחיפושים אחרי שלושת החטופים עוד כוחות עזר מגיעים כדי לנסות למצוא את הנערים בכל מקום אפשרי.

    רגע אחרי שלוחמי יחידת יהל"ם של חיל הנדסה הוזעקו לשטח כדי למצוא מנהרות ופירים תת קרקעיים, ואחרי שיחידת "רוכב שמיים" נפרסה באזור כדי לסייע ללוחמים באיתור נקיקים ומסתורים מאחורי קפלי קרקע, הגיעו לשטח החיפושים גם יחידת הכלבנים של צה"ל, יחידת עוקץ.

    במקביל שילב צה"ל יחידות מיוחדות של חיל הים בחיפוש בתוך מקווי מים, ברכות מים, מתקני אגירה ועוד.

    קצין בכיר באוגדת יהודה ושומרון שכבר עשרה ימים עוסק כל כולו בחקר האירוע סיפר השבוע על המאמצים שנעשים במקביל. "המאמץ הראשון והעיקרי הוא איתור החטופים וזהו המאמץ העיקרי של כל גוף ביטחון המעורב בפרשה.

    המאמץ השני הוא המאבק כנגד חמאס. המאבק הזה לא החל עם אירוע החטיפה ולא יסתיים עם סיומו. נכון לשלב זה, הבנתנו היא שהגענו למיצוי אולם נמשיך את המאבק בדרכים אפקטיביות שנמצא. המאמץ השלישי הוא במרחב הפיגוע -הגבלות תנועה על העיר חברון כדי להקשות על הכנסה והוצאה של החטופים ופעילות סריקה מאומצת".

    לאור הנחת עבודה זו, צה"ל פועל בשטח.

    אתמול, ( חמישי) פגשנו ברס"ן עידן זוסמן, בן שלושים מהישוב לשם שבשומרון, מפקד הפלוגה המסייעת בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל. כמעט שבועיים הם שהו בשטח, סורקים כל בית , כל ואדי, כל נקיק. בינתיים ללא תוצאות.

    "אנחנו בגזרה כבר שבעה חודשים וצפויים לסיים בעוד כחודש" הוא מספר "אירוע החטיפה תופס אותנו באמצע הפעילות המבצעית, כשאני אישית נמצא בנופש. מיד הגעתי למקום, חברתי לכוחות ומיד התחלנו בסריקות.

    כל אימת שהמודיעין התעדכן, פעלנו בשלושה מוקדים: בשעות היום להשיב את הנערים החטופים, בלילות עסוקים בלפגוע בחמאס חלקם שעצרנו ממשוחררי עסקת שליט ובין לבין אנחנו עסוקים בשמירת אורח החיים המבצעי.

    אמרתי לפקודיי " מוסיף רס"ן זוסמן "כי כל פעם שיהיה להם קשה בימים אלו, שיזכרו כי המטרה היא למצוא ולהביא את שלושת הנערים. לכולם ברור מה המשימה שלנו".

    מתסכל שאין שום קצה חוט?

    "אנחנו לא רואים את כל התמונה הכוללת אבל כל מה שאנחנו עושים זה חלק מהפזאל הגדול ואנחנו נעשה הכל כדי למצוא את החטופים" אומר רס"ן זוסמן.

    ומדוע לא נשמעה כל לקיחת אחריות על החטיפה? קצין בכיר באוגדת יו"ש אומר שאת 'שתיקת' החוטפים ניתן לנסות לייחס לאחד משני גורמים – או שהם טרם סיימו את מסלול הבריחה שלהם או שהם ממתינים להירגעות המצב בשטח כדי להודיע על החטיפה.

    סיור בחברון גדוד 932 צבא צה''ל חייל צבא צה''ל חייל צבא צה''ל חייל צבא צה''ל חייל צבא צה''ל חייל _DSC4389



    0 תגובות